Naar de hoofdinhoud

Verschil tussen Wachtlijst & 'Naar voren halen'

Matthijs avatar
Geschreven door Matthijs
Meer dan 6 maanden geleden bijgewerkt

Snelterecht heeft twee hoofdfuncties die elk op hun eigen manier helpen om lege plekken te vullen:

šŸƒ Wachtlijst

Initiatief: De patiƫnt vraagt zelf om eerder te komen
​Gebruik: Voor patiĆ«nten die al een afspraak hebben staan (vaak ver weg) maar graag vervroegd willen worden


​Proces:

  • PatiĆ«nt vraagt receptie om op de wachtlijst gezet te worden

  • PatiĆ«nt ontvangt bevestiging via WhatsApp met link naar patiĆ«ntenportaal

  • In het portaal kan de patiĆ«nt voorkeursdagen/-dagdelen en vakanties doorgeven

  • Bij een vrijgekomen plek krijgen passende patiĆ«nten automatisch een appje

šŸ“… Naar voren halen

Initiatief: De praktijk nodigt proactief patiƫnten uit
​Gebruik: Als de wachtlijst leeg/klein is of een specifieke plek moeilijk te vullen is


​Proces:

  • Receptie ziet lege plek ontstaan

  • Receptie bekijkt wie er rond dezelfde tijd later een afspraak heeft

  • Receptie selecteert geschikte patiĆ«nten en stuurt ze een uitnodiging

  • PatiĆ«nt kan accepteren of weigeren

Samengevat: Bij de wachtlijst wil de patiƫnt zelf eerder komen, bij naar voren halen bied jij als praktijk deze mogelijkheid aan.

Was dit een antwoord op uw vraag?